Op 2 februari werd ons patiëntenportaal mijnVieCuri (www.mijnviecuri.nl) vernieuwd. Zoals bij alle veranderingen, is ook het vernieuwde portaal even wennen. Zowel voor patiënten als voor onze medewerkers. Bovendien ging bij de overgang niet alles vlekkeloos. Dat vinden we heel vervelend en we bedanken u voor uw geduld. De afgelopen weken is er hard gewerkt om zaken te verbeteren. In dit bericht leest u hier meer over.
Wat is mijnVieCuri?
MijnVieCuri is een veilige, digitale omgeving die u altijd en overal toegang geeft tot uw medisch dossier. MijnVieCuri is gekoppeld aan het Elektronisch Patienten Dossier (EPD). Dit is een systeem waarin zorgprofessionals medische gegevens van patiënten opslaan en met elkaar uitwisselen. Omdat ons EPD toe was aan een vernieuwing, betekende dit automatisch dat mijnVieCuri ook werd vernieuwd.
Waarvoor gebruikt u mijnVieCuri?
MijnVieCuri is en wordt steeds belangrijker voor uw zorg. U kunt hier vragenlijsten invullen waarna uw opname of operatie ingepland kan worden. U kunt zelf uw gegevens beheren en een afspraak maken om bloed te prikken. Ook vindt u hier informatie over uw behandeling, afspraken, opnames en uitslagen.
Storingen opgelost
Op 2 februari werd mijnVieCuri vernieuwd. Hoewel we ook complimenten kregen voor het vernieuwde portaal, kregen we daarnaast al snel diverse meldingen dat niet alles even goed werkte. Alle storingen zijn, voor zover bekend, inmiddels opgelost. Bijvoorbeeld het versturen van sms’jes vóór een afspraak. Ook zijn alle patiëntendossiers weer compleet, nadat ten onrechte sommige documenten niet getoond werden.
U kunt de oude app niet meer gebruiken
Voorheen kon u inloggen via de ‘mijnVieCuri’ app. Dit kan helaas niet meer; de leverancier van deze app is failliet gegaan. We bekijken met onze nieuwe leverancier of we in de toekomst weer een app kunnen aanbieden. Tot die tijd logt u via uw internetbrowser in op de website www.mijnviecuri.nl. Hiervoor hoeft u geen app te installeren. U kunt deze website natuurlijk wel als favoriet markeren of op uw startscherm plaatsen om snel toegang te hebben.
Geeft u toestemming om uw gegevens te delen?
Om de best mogelijke zorg te verlenen, is het belangrijk dat VieCuri uw medische gegevens mag delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld met uw huisarts. Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. U geeft deze in mijnVieCuri via ‘Toestemmingen’ bij ‘Mijn gegevens’.
Vragen?
Bekijk meer informatie, een video met uitleg, een uitgebreide handleiding en antwoorden op veelgestelde vragen op www.viecuri.nl/mijnviecuri.
Heeft u een vraag die daar niet bij staat? Of werkt iets toch niet naar behoren? Neem dan contact op met de helpdesk van mijnVieCuri. Stuur een e-mail naar mijnviecuri@viecuri.nl of bel van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 12.00 uur naar (0)77 320 55 44.