Wat regelt u in mijnVieCuri?
Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in met uw DigiD. U kunt in mijnVieCuri zelf uw gegevens beheren. U kunt uw afspraken en de uitslagen van onderzoeken bekijken. U kunt zelf een afspraak maken voor bloedafname en voor een aantal poli's. Soms vraagt uw arts u om een vragenlijst in te vullen of om informatie te bekijken voordat u naar uw afspraak komt. Dit kan de arts voor u klaarzetten via mijnVieCuri.
Inloggen met DigiD
Om in te loggen met DigiD kunt u kiezen tussen inloggen met de app of met sms controle.
Kijk op deze website voor meer uitleg over DigiD.
Toestemming geven om uw gegevens te delen
Om de best mogelijke zorg te verlenen is het belangrijk dat VieCuri uw medische gegevens mag delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld met uw huisarts of apotheek. Dit gaat niet automatisch vanwege regels voor privacy. We hebben dus uw toestemming nodig.
Om toestemming te geven, gaat u naar www.mijnviecuri.nl en logt u in. Ga naar 'Mijn gegevens' en klik op 'Toestemmingen'. Hier kunt u aangeven met wie VieCuri uw gegevens mag delen.
Meer informatie over mijnVieCuri
Bekijk de instructievideo voor meer informatie over mijnVieCuri.
- Gebruikt u mijnVieCuri voor iemand anders? Lees hier meer over op de pagina 'Machtigen'.
- Liever meer informatie op papier? Op al onze locaties vindt u brochures met uitleg over mijnVieCuri.
- Bekijk de handleiding voor een stap voor stap uitleg.
Hulp nodig?
De mijnVieCuri helpdesk is er voor u! Staat het antwoord op uw vraag niet in de handleiding of bij de veelgestelde vragen? Neem dan contact op met de helpdesk van mijnVieCuri. Stuur een e-mail naar mijnviecuri@viecuri.nl of bel naar 077 320 55 44. Bellen kan van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur.
LET OP: de helpdesk helpt u alleen met vragen over het gebruik van mijnVieCuri. Voor medische vragen kunt u contact opnemen met uw polikliniek. Bekijk hier de contactgegevens van al onze afdelingen.
Veelgestelde vragen
Als u even geen gebruik maakt van mijnVieCuri wordt u automatisch uitgelogd. Dit is vanwege regels voor privacy. Bent u automatisch uitgelogd? Log dan opnieuw in via www.mijnviecuri.nl.
Controleer eerst of VieCuri het juiste e-mailadres van u heeft. Dit kunt u zelf controleren in mijnVieCuri. Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Kijk dan bij ‘Mijn gegevens’ en voer het juiste e-mailadres in. Klopt uw e-mailadres in mijnVieCuri? Dan kan het zijn dat e-mails van mijnVieCuri in uw postvak met ongewenste e-mails terechtkomen. Controleer daarom uw postvak ‘Ongewenste e-mail’ of ‘Spam’.
Probeer het nog een keer. Mocht u dan nog steeds geen code ontvangen op uw telefoon, neem dan contact op met de helpdesk van mijnVieCuri. Stuur een e-mail naar mijnviecuri@viecuri.nl of bel naar 077 320 55 44. Bellen kan van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 12.00 uur.
Ga naar www.digid.nl en klik op ‘Hulp & Contact’. Hier vindt u verschillende mogelijkheden om uw vraag te stellen. Uitleg over DigiD in simpele stappen? Of in een andere taal? Ga naar https://digid.uabc.nl/nl/.
In de bibliotheek in uw woonplaats kunnen ze u ook helpen met vragen over DigiD.
Is uw kind jonger dan 12 jaar oud? Dan moet u als ouder in uw eigen portaal inloggen om het medisch dossier van uw kind te bekijken. Als ouder moet u hiervoor gemachtigd zijn. Meer informatie hierover leest u op www.viecuri.nl/machtigen.
Kinderen tussen de 12 en 16 jaar oud kunnen met hun eigen DigiD inloggen in mijnVieCuri. Deze kinderen hebben medezeggenschap over wie in het dossier mag kijken.
Als een kind 16 jaar wordt vervalt automatisch de machtiging voor de ouder of voogd. Vanaf dat moment moet het kind zelf toestemming geven en de ouder of voogd machtigen om het medisch dossier te mogen bekijken.
Log in met uw eigen gegevens op www.mijnviecuri.nl. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en klik op ‘Machtigingen’. Bij ‘Ik mag in het dossier van deze personen kijken’ ziet u tot welke medische dossiers u toegang heeft. Kies van wie u de gegevens wilt bekijken.
Voorheen had mijnVieCuri een eigen app. Sinds 2 februari 2024 is mijnVieCuri vernieuwd en werkt deze app niet meer. U kunt www.mijnviecuri.nl gebruiken via de internetbrowser op alle mobiele apparaten. Hiervoor hoeft u geen app te installeren.
Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Bij ‘Afspraak maken’ kiest u zelf het moment en de locatie om bloed te prikken. Om bloed te prikken heeft u een verwijzing nodig. Bijvoorbeeld van uw huisarts.
Ga naar onze handleiding om stap voor stap te zien hoe u uw afspraak kunt plannen.
Lukt het niet om uw afspraak in te plannen via mijnVieCuri, ook niet met hulp van een naaste? Bel dan ons Belcentrum via 077 320 55 55. Wij helpen u dan telefonisch verder. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
LET OP: Vergeet niet om uw formulier voor het lab mee te nemen naar de afspraak. Digitaal of op papier. Ga hiervoor naar ‘Afspraken’ en klik op ‘Formulier afspraak lab’ in mijnVieCuri.
Om een afspraak te maken op een poli in VieCuri heeft u een verwijzing nodig. Bijvoorbeeld van uw huisarts.
Voor een aantal poli’s kunt u zelf een afspraak maken in mijnVieCuri. Dit kan een nieuwe afspraak zijn of een controle. Als u een afspraak kunt maken via mijnVieCuri kan dit via de startpagina van mijnVieCuri of bij ‘Afspraken op de wachtlijst’. Maak de afspraak binnen 3 maanden. Staat de poli waar u een afspraak wilt maken niet bij ‘Afspraken op de wachtlijst’ in mijnVieCuri? U hoort dan van uw huisarts op welke manier u een afspraak moet maken.
Ga naar onze handleiding om stap voor stap te zien hoe u uw afspraak kunt plannen.
Wilt u een afspraak maken voor een moment later dan binnen 3 maanden? Neem contact op met de polikliniek. Hier vindt u een overzicht van al onze afdelingen.
Is uw e-mailadres bekend bij VieCuri? Dan krijgt u een herinnering per e-mail van VieCuri.
Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in. Ga naar 'Afspraken' en klik bij 'Overzicht afspraken' op 'Afspraken'. Onderin op deze pagina ziet u een overzicht van de afspraken die u heeft gehad in VieCuri. Via de knop 'Instellingen' in uw browser kunt u deze pagina printen. U kunt maximaal 10 afspraken per keer afdrukken.
Ga naar onze handleiding om stap voor stap te zien hoe u uw afspraak kunt plannen.
Of vraag een naaste om u te helpen. Lukt het niet om uw afspraak in te plannen via mijnVieCuri, ook niet met hulp van een naaste? Bel dan ons Belcentrum via
077 320 55 55. Wij helpen u dan telefonisch verder. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
Afspraken op één van onze afdelingen voor een dagbehandeling zijn in mijnVieCuri te vinden onder 'Afspraken' - 'Opnames'.
Brieven over uw behandeling die gemaakt zijn door uw zorgverlener(s), vindt u onder 'Dossier', 'Overig' en dan 'Brieven'. Deze brieven zijn 7 dagen na het versturen zichtbaar op mijnVieCuri.
De opnamebrief, met daarin belangrijke informatie over uw behandeling of opname, vindt u onder ‘Afspraken’ en dan ‘Opnames’. U ziet hier opnames die zijn geweest, opnames die nu zijn en die gaan komen.
Bij elke opname ziet u een knop 'Informatie'. Ook ziet u hier eventueel een knop 'Oproepbrief'. Als u hierop klikt ziet u belangrijke informatie over uw opname.
U kunt video's en informatie nogmaals bekijken. Ga hiervoor naar het scherm "Folders", deze vindt u in het menu. Vervolgens selecteert u het vinkje "Toon ook gelezen items". Nu kunt u ook de eerder gelezen items nogmaals inzien.
Op de afbeelding hieronder ziet u om welk vinkje het gaat.