Tips om te praten over uw ervaring of klacht

Hier kunt u enkele tips lezen hoe u over uw ervaring of klacht kunt praten. Deze tips kunt u gebruiken in uw gesprek met de betrokken medewerker.

7 tips om te praten over uw ervaring of klacht:

  1. Bespreek uw ervaring met de betrokken medewerker zelf.
  2. Ga zo snel mogelijk in gesprek over uw ervaring. Zo kan uw ervaring of klacht zo snel mogelijk worden opgelost.
  3. Maak een afspraak om uw ervaring te bespreken. Geef voor het gesprek aan waar u over wilt praten.
  4. Schrijf voor het gesprek voor u zelf op wat u wilt bespreken. Bedenk zelf welke oplossing u ziet, bijvoorbeeld een excuses of uitleg.
  5. Neem iemand mee naar het gesprek om u te steunen. Geef dit wel voor het gesprek aan bij de betreffende zorgverlener. 
  6. Luister naar het verhaal van de zorgverlener. Zo kunnen jullie samen de ervaring goed oplossen.
  7. Probeer uw emoties tijdens het gesprek neutraal te houden. Maar geef wel aan welk gevoel u kreeg tijdens of na de ervaring. Het is belangrijk dat de zorgverlener hoort wat de ervaring met u heeft gedaan.

Het kan zijn dat u niet tevreden bent over uw gesprek met de betrokken medewerker. Of u wilt uw ervaring liever niet bespreken met de betrokken medewerker. Dan kunt u uw klacht ook bespreken met een klachtenfunctionaris.

 

De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal. Vervolgens bespreekt de klachtenfunctionaris met u op welke manieren uw klacht het beste kan worden opgelost.

 

Kijk hier voor meer informatie over de klachtenfunctionaris.

scroll terug naar boven