Bemiddeling door de klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris kan u helpen met uw klacht door te bemiddelen tussen u en de betrokken medewerker. Dit kan op de volgende manieren:
- Melding ter kennisgeving versturen: de klachtenfunctionaris stuurt uw klacht naar de betrokken medewerkers. U ontvangt hierop geen reactie.
- Telefonische bemiddeling: uw klacht wordt doorgestuurd naar de betrokken medewerker of afdeling. U wordt gebeld met een reactie op uw klacht.
- Schriftelijke bemiddeling: de klachtenfunctionaris vraagt de betrokken medewerker om u per brief een reactie te sturen.
- Gesprek met u en de betrokken medewerker: u gaat in gesprek met de betrokken medewerker om uw klacht te bespreken. De klachtenfunctionaris is bij dit gesprek aanwezig als gespreksleider.
- Verwijzing naar de Geschillencommissie Zorg
Hoe komt u in contact met een klachtenfunctionaris?
U kunt zelf kiezen hoe u contact opneemt met een klachtenfunctionaris. U kunt op een van onderstaande manieren contact opnemen met een klachtenfunctionaris.
- Vul een digitaal formulier in. Klik hier om naar het digitale formulier te gaan.
- Stuur een e-mail naar klachtenfunctionarissen@viecuri.nl. Zet in de e-mail duidelijk uw naam, geboortedatum, adres, postcode en telefoonnummer waar de klachtenfunctionaris u kan bereiken. Beschrijf in de e-mail uw klacht en geef de plaats en datum aan waar en wanneer uw klacht heeft plaatsgevonden.
- Neem telefonisch contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur. Als u na 12.00 uur of in het weekend contact wilt opnemen met een klachtenfunctionaris, kunt u de voicemail inspreken. U wordt dan teruggebeld door een klachtenfunctionaris.
Het telefoonnummer is (077) 320 61 50.
De klachtenfunctionaris van VieCuri
De klachtenfunctionaris van VieCuri is de heer S. Eerdhuijsen.
Machtiging
Bent u als patiënt niet in staat om zelf een klacht in te dienen of in gesprek te gaan met een klachtenfunctionaris? Dan kan uw familie of naaste dit voor u doen. U moet hier wel zelf toestemming (machtiging) voor geven zodat we zeker weten dat dit uw eigen keuze is.
U kunt uw klacht niet anoniem indienen omdat de zorgverlener(s) dan niet kan/kunnen reageren op de specifieke situatie. Dit is juist erg belangrijk om mogelijke herhaling te voorkómen.