Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kiest geen partij, heeft geen oordeel en is onafhankelijk. U gaat samen op zoek naar een oplossing. De klachtenfunctionaris kan ook bemiddelen tussen u en de betrokken zorgverlener(s) als het gesprek met de zorgverlener(s) niet naar tevredenheid is verlopen.

Bemiddeling door de klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan u helpen met uw klacht door te bemiddelen tussen u en de betrokken medewerker. Dit kan op de volgende manieren:

  • Melding ter kennisgeving versturen: de klachtenfunctionaris stuurt uw klacht naar de betrokken medewerkers. U ontvangt hierop geen reactie.
  • Telefonische bemiddeling: uw klacht wordt doorgestuurd naar de betrokken medewerker of afdeling. U wordt gebeld met een reactie op uw klacht.
  • Schriftelijke bemiddeling: de klachtenfunctionaris vraagt de betrokken medewerker om u per brief een reactie te sturen.
  • Gesprek met u en de betrokken medewerker: u gaat in gesprek met de betrokken medewerker om uw klacht te bespreken. De klachtenfunctionaris is bij dit gesprek aanwezig als gespreksleider.
  • Andere organisatie: de klachtenfunctionaris geeft u advies bij welke andere organisatie u terecht kunt. Lees hier meer informatie over de Geschillencommissie Zorg waar de klachtenfunctionaris u naar verwijst.

Hoe komt u in contact met een klachtenfunctionaris?

U kunt zelf kiezen hoe u contact opneemt met een klachtenfunctionaris. U kunt op een van onderstaande manieren contact opnemen met een klachtenfunctionaris. 

  • Vul een digitaal formulier in. Klik hier om naar het digitale formulier te gaan. 
  • Neem telefonisch contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur.  Als u na 12.00 uur of in het weekend contact wilt opnemen met een klachtenfunctionaris, kunt u de voicemail inspreken. U wordt dan teruggebeld door een klachtenfunctionaris.
    Het telefoonnummer is (077) 320 61 50. 
  • Stuur een e-mail naar klachtenfunctionarissen@viecuri.nl. Zet in de e-mail duidelijk uw naam, geboortedatum, adres, postcode en telefoonnummer waar de klachtenfunctionaris u kan bereiken. Beschrijf in de e-mail uw klacht en geef de plaats en datum aan waar en wanneer uw klacht heeft plaatsgevonden.

De klachtenfunctionarissen van VieCuri

De klachtenfunctionarissen van VieCuri zijn mevrouw P. Berden en de heer S. Eerdhuijsen. 

Foto van de klachtenfunctionarissen van VieCuri met links mevrouw P. Berden en rechts de heer S. Eerdhuijsen
Klachtenfunctionarissen

Machtiging

Bent u als patiënt niet in staat om zelf een klacht in te dienen of in gesprek te gaan met een klachtenfunctionaris? Dan kan uw familie of naaste dit voor u doen. U moet hier wel zelf toestemming (machtiging) voor geven zodat we zeker weten dat dit uw eigen keuze is.

 

U kunt uw klacht niet anoniem indienen omdat de zorgverlener(s) dan niet kan/kunnen reageren op de specifieke situatie. Dit is juist erg belangrijk om mogelijke herhaling te voorkómen.

 

Lees hier onze klachtenregeling

scroll terug naar boven